האם ידעת שתקנות התעופה אוסרות במפורש על טייסים להשתתף בניסויים רפואיים? אז מדוע, אם כן, טייסים ברחבי העולם נאלצו לקחת את זריקות קוביד הניסיוניות? רשויות רגולטוריות כמו רשות התקנים האירופית לתעופה, מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב ורשות התעופה האזרחית של אוסטרליה שוברות את הכללים שלהן, פשוטו כמשמעו.
ריק היימנס הוא טייס מסוק והאורח הבא שלי בשיחות טס ביום ראשון הקרוב. הוא פנה אליי לפני כמה שבועות ושאל אם אכתוב את שמי במכתב שהוא וד"ר נייק רוגר חיברו בקפידה, והוכיחו לרשות האירופית לבטיחות תעופה שהיא מפרה את תקנות הבטיחות שלה בהמלצה לטייסים לקבל את זריקת הקוביד 19. חתמתי על המסמך, יחד עם רופאים ומדענים רבים אחרים המודאגים מהסיכון לפציעת חיסון בטייסים והשלכותיה.
האם ידעת שתקנות התעופה אוסרות במפורש על טייסים להשתתף בניסויים רפואיים? זה הגיוני – לא היה רוצה טייס שיחלה באמצע הטיסה, אחרי הכל. אז מדוע, אם כן, טייסים ברחבי העולם נאלצו לקחת את זריקות קוביד הניסיוניות? רשויות רגולטוריות כמו רשות התקנים האירופית לתעופה (EASA), מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב ורשות התעופה האזרחית של אוסטרליה שוברות את הכללים שלהן, פשוטו כמשמעו. זה מצחיק באבסורד שלו, אבל הנשורת עלולה להיות קטסטרופלית.
טייסים כבר סובלים מסיכון מוגבר לבעיות קרישה – ואנחנו יודעים שקרישה היא גם תופעת לוואי שכיחה של זריקות Covid-19. חבר את שני אלה ביחד ומה קורה? כיום יש דיווחים רבים על כמעט החטאות ומוות טרגי של טייסים בעקבות חיסון.
קפטן רוברט סנואו לקה בדום לב דקות לאחר נחיתת מטוס. על הסיפון היו אז מאתיים איש. קבוצת הקמפיין Aussie Freedom Flyers מקבלת דיווחים על טייסים עם בעיות לב בעקבות חיסון, כולל טריאתלט שעבר התקף לב ומת בזמן שחיה, בעקבות המנה השנייה שלו של הזרקת קוביד. ל-Freedom Flyers של ארצות הברית יש סיפורים דומים, שחלקם מוזכרים במאמר זה.
בארה"ב, תרזה לונג, סגן אלוף בצבא ארה"ב, מנתחת טיסה ומומחית לרפואת תעופה וחלל, הגישה תצהיר המזהיר מפני הסיכון העלול להיות קטלני לטייסים מזריקות קוביד-19. זה גורם לקריאה מפוכחת – הנה רק קטע:
"מספר רב של חיילים ואזרחים DOD סיפרו לי כיצד הם היו חולים, מרותקים למיטה, תשושים ולא מסוגלים לעבוד במשך ימים עד שבועות לאחר החיסון. לאחרונה גם סקרתי שלושה רשומות רפואיות של אנשי צוות טיסה, שבכולם הופיעו בעיות בריאות מערכתיות משמעותיות ואגרסיביות כאחד. היום קיבלתי הודעה על נפטר אחד ושני מקרי טיפול נמרץ בפורט הוד; המנוח היה טייס בצבא שיכל לטוס באותו זמן. כל שלושת אירועי התסחיף הריאתי התרחשו תוך 48 שעות מהחיסון שלהם. אני לא יכולה לייחס את התוצאה הזו לשום דבר מלבד חיסוני קוביד 19 כמקור לאירועים הללו".
במרץ 2021, EASA פרסמה עלון בטיחות הקובע שאסור לטייסים לטוס 48 שעות לאחר החיסון, או 72 שעות אם הם טסים סולו. זה היה, עד כמה שאני יכול לראות, אמצעי הבטיחות היחיד שהופעל, אך כפי שמעידים תצהירה של תרזה וסיפוריהם של טייסים רבים אחרים, תופעות לוואי עלולות להתרחש שבועות או אפילו חודשים לאחר החיסון.
זה גם מדאיג לקרוא שמתעלמים מדאגות הבטיחות שהועלו על ידי רופאים ורופאי בריאות – ושצוות הטיסה לא חושף בעיות רפואיות מחשש לאבד את הרישיון.
ריק מתאר את הסיכון הבטיחותי בטיסה כ"חסר תקדים" ומצפה שתאונות חברות תעופה יהפכו תכופות יותר. תקוותו היא שהמכתב ל-EASA יכפה איסור על מנדטים על חיסונים, וקורא לטייסים מחוסנים להיבחן מחדש ולעבור בדיקות סדירות. מאמצים דומים מתרחשים ברחבי העולם. הצוות שלנו קיבל לאחרונה התכתבות מאלן דנה באוסטרליה. טייס וחבר ב-Aussie Freedom Flyers, הוא אחד מ-53 מועמדים שתובעים את קוואנטס על סיום המנדט. הוא אמר לנו שהשמיצו את כולם ב'התנהגות פסולה חמורה' על קבלת ההחלטה האישית לא להתחסן. האם זה לא אירוני שאותו צוות שהבין בצורה הטובה ביותר את הסיכונים הבטיחותיים של ההזרקות הם אלו שנחשבים לא כשירים לטוס? זוהי דוגמה נוספת לעולם ההפוך והגב-לחזית בו אנו מוצאים את עצמנו.
כשהקשבתי לריק, תהיתי לגבי הסיכונים הבטיחותיים של אוטובוסים, רכבות, מוניות, למעשה, כל מי שנמצא מאחורי ההגה. כשהעולם יתעורר סוף סוף למציאות של פגיעה בחיסונים, האם ייאסר על כל האנשים האלה לעשות את עבודתם – והאם זה יפתח את הכנסת האוטומציה וה-AI, כלי רכב ללא נהג וכן הלאה? אני מאוד מקווה שלא.
בנסיעות האחרונות שלנו לוינה וממנה, ראינו ממקור ראשון באיזו מידה צוותי חברת התעופה כבר הוחלפו במכונות. המעבר בשדה התעופה היה חוויה חסרת נשמה, ועתיד אוטומטי יותר ויותר דה-אנושי אינו משהו שאחד מאתנו רוצה לעודד; לא ניתן לזרוק גברים ונשים ולהחליף אותם במכונות.
זו הסיבה שעל אחת כמה וכמה עלינו לדאוג לאלו שעלולים להיפגע מהחיסון או שנפגעו ממנו ולעזור להם להחלים. אנחנו צריכים להקשיב לפנות לאנשים נפגעי חיסון ולאלה המטפלים בהם, ולפתוח את השיחה הכל כך נחוצה הזו לרווחה.